לצערנו תאונות קורות ועלולות לגרום לנזק גופני ו/או נפשי, לעיתים אף חמור שעלול להותיר נכות.
הפיצוי הכספי שצפוי להתקבל בגין הנזק יכול להמשך בין מספר חודשים למספר שנים, תלוי בחומרת הפגיעה ומורכבותה ובשלב בו ניתן לקבל את הפיצוי.
על מנת לנסות ולהבטיח עד כמה שניתן את קבלת הפיצוי הכספי, נמנה כאן כמה הנחיות חשובות שיש לפעול על פיהן:
- יש לפרט בכל פעם בפני הרופא המטפל את כל הפגיעות מהן הנפגע סובל – קטנות כגדולות, ולוודא שהכל נרשם בתיעוד הרפואי.
- בכל פניה לטיפול רפואי לציין שהפגיעה היא עקב אירוע התאונה ולציין תאריך ושעה. הדבר חשוב על מנת שיהיה תיעוד לקשר שבין הפגיעה לתאונה.
במידה ומדובר בתאונת עבודה, חשוב גם לציין זאת. - לפנות לטיפול רפואי אחת לחודש, גם אם אין טיפול קונקרטי שניתן לקבל מהרופא, על מנת שיהיה תיעוד ודיווח של הפגיעות והכאבים מהן סובל הנפגע.
שים לב, המשמעות של העדר מסמך רפואי המתעד את תלונותיך, היא שלכאורה אינך סובל מהפגיעה. - אם חלה החמרה במצב הרפואי של הנפגע – יש לגשת שוב לקבלת טיפול רפואי ולוודא שיש רישום על החמרה במצב.
- יש לשמור את כל הניירת הרפואית, תוצאות הבדיקות והקבלות של ההוצאות בגין טיפולים רפואיים, ציוד ונסיעות הקשורים לתאונה.
בעת הגשת תביעה תוכל לדרוש החזר הוצאות. - אסור לשוחח עם חוקר מטעם חברת הביטוח ללא ידיעת עורך הדין של הנפגע. כדאי לעדכן על כך גם את כל בני המשפחה של הנפגע.
יש לשים לב כי לעיתים החוקר מתחזה לגורם אחר (שליח, סוקר טלפוני וכד') על מנת לדלות פרטים על מצבו הרפואי של הנפגע. - יש לפנות לעו"ד מומחה בתחום הנזיקין בעל ניסיון על מנת שיכוון, ינחה ויטפל בהגשת התביעה עבורכם.
במידה וקיימות פוליסות ביטוח פרטיות, יש להעביר גם את פרטיהן לעורך הדין.